Pigmentarium - Azabache Chapter 2 - niche parfém
Vůně vzešlá z kreativní spolupráce s módním návrhářem Arturem Obegero je zhmotněním světa imaginace mladého španělského tvůrce pracujícího v Paříži. Elegantní parfém záměrně propojuje dámské a pánské olfaktorické nóty a je stejně tak extrovertní, jako introvertní zároveň.
edp 10 ml / 50 ml / unisex
Kategorie: | Parfémy |
---|---|
Koncentrace: | Eau de parfum |
Typ vůně: | Ambrová, Bílé květy, Dřevitá |
Pro koho: | Unisex |
Vůni výrazně otevírá geránium a růžový pepř, které bezprostředně přecházejí k opulentní vůni růže. Úvodní florální akordy symbolizující živou společnost přecházejí do meditativních balzamických tónů labdana, kadidla a myrhy, navozující pocit samoty v kostele. Plnou a hřejivou kompozici podtrhuje cedr a ambra. AZABACHE CHAPTER 2 jako druhá, vyspělejší verze parfému uvedeného v roce 2021, zachovává původní myšlenku, na kterou nahlíží novým, sofistikovaným pohledem.
HLAVA: růžový pepř, bergamot, geránium
SRDCE: růže, jasmín, konvalinka, verbena
ZÁKLAD: labdanum, kadidlo, myrha, mošus, cedr, ambra, vetiver
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Značka Pigmentarium byla založena z hrdosti k české historii i řemeslu, z touhy po umění a mezioborovém přesahu. První český nezávislý parfumérský dům, vedený Tomášem Ricem, který od založení v roce 2018 působí i na pozici kreativního ředitele značky, se při své tvorbě inspiruje českými dějinami i kulturou a zasazuje je do světového kontextu dnešní doby.
Základní ideu, tedy interpretaci výjimečné lokální identity a genia loci Prahy globálnímu publiku, v sobě nesly především první dvě kreace. Ad Libitum, parfém, kterým se značka představila, byl inspirován výrazným kulturním odkazem Prahy první poloviny dvacátého století. Funkcionalistická architektura, umělecká moderna i životní styl intelektuálních elit přenesený do tehdy absolutně módní mechovo-citrusové vůně, jejíž elegance a styl rezonují i ve zcela současné podobě.
Bezprostředně následující gurmánský parfém Erotikon v sobě nesl odkaz na výraznou až skandální filmovou tvorbu Gustava Machatého z přelomu dvacátých a třicátých let minulého století.
Grafické provedení loga, propracované řemeslné obaly a každý další detail v sobě skrývají odkazy na české umění i historii. A s uměním se také v dalším rozvoji parfumérského domu stále více spojují. Následující kreace, charakteristické stejně jako první dva parfémy vysokými koncentracemi a špičkovou kvalitou použitých esencí, se dále nechávají inspirovat prací současných umělců, propojují pražskou kulturní scénu se světem a vyprávějí stále barvitější příběhy.
Do roku 2022 značka představila celkem pět řadových parfémů a jednu limitovanou uměleckou spolupráci s pařížským módním domem Artuto Obegero. Parfumérem této série je Jakub F. Hiermann. Na hlavní osu parfémů navazuje také kolekce interiérových vůní vtělená do vonných tyčinek s názvem Bon Voyage. Za jejich vznikem stála touha parafrázovat romantické příběhy z cest českých umělců kolem světa. Na doplnění souboru vonných tyčinek vznikly postupně umělecké objekty k jejich umístění v interiéru.
Značka Pigmentarium se silně identifikuje uměleckými a řemeslnými kolaboracemi, jež zasahují do sochařství, fotografie, baletu, krátkých experimentálních filmů, módy i poezie a designového porcelánu. Během prvních čtyř let pronikla na trhy od Islandu po Blízký východ a od roku 2021 je etablována také v Paříži.