Pigmentarium - INCENSE ALTAR Platinum Wave
Kolekce dekorativních uměleckých objektů, které pro Pigmentarium vytvořil respektovaný designér porcelánu Daniel Piršč, se na několik týdnů rozšiřuje o jediné nové barevné provedení. Úspěšný „incense altar“, originálně řešený stojánek pro vonné tyčinky kolekce BON VOYAGE, přichází v závěru roku v nejminimalističtějším provedení.
Početně limitovaná kolekce PLATINUM WAVE jako chladný bezbarvý kov zrcadlí své okolí.
Kategorie: | Interiér |
---|
Incense altar Pigmentarium sám o sobě slouží jako estetický prvek v interiéru bez ohledu na svůj primární funkční účel. Oblé tvary a proměnlivá síla metalického finiše stírají hranice a prolínají fantazii s realitou vnějšího prostředí. Tvarové provedení asociuje fluidní hmotu, do které vonná tyčinka vstupuje a ilustruje její pohyb po trajektorii z boku, kdy před sebou deformuje materiál.
Značka Pigmentarium byla založena z hrdosti k české historii i řemeslu, z touhy po umění a mezioborovém přesahu. První český nezávislý parfumérský dům, vedený Tomášem Ricem, který od založení v roce 2018 působí i na pozici kreativního ředitele značky, se při své tvorbě inspiruje českými dějinami i kulturou a zasazuje je do světového kontextu dnešní doby.
Základní ideu, tedy interpretaci výjimečné lokální identity a genia loci Prahy globálnímu publiku, v sobě nesly především první dvě kreace. Ad Libitum, parfém, kterým se značka představila, byl inspirován výrazným kulturním odkazem Prahy první poloviny dvacátého století. Funkcionalistická architektura, umělecká moderna i životní styl intelektuálních elit přenesený do tehdy absolutně módní mechovo-citrusové vůně, jejíž elegance a styl rezonují i ve zcela současné podobě.
Bezprostředně následující gurmánský parfém Erotikon v sobě nesl odkaz na výraznou až skandální filmovou tvorbu Gustava Machatého z přelomu dvacátých a třicátých let minulého století.
Grafické provedení loga, propracované řemeslné obaly a každý další detail v sobě skrývají odkazy na české umění i historii. A s uměním se také v dalším rozvoji parfumérského domu stále více spojují. Následující kreace, charakteristické stejně jako první dva parfémy vysokými koncentracemi a špičkovou kvalitou použitých esencí, se dále nechávají inspirovat prací současných umělců, propojují pražskou kulturní scénu se světem a vyprávějí stále barvitější příběhy.
Do roku 2022 značka představila celkem pět řadových parfémů a jednu limitovanou uměleckou spolupráci s pařížským módním domem Artuto Obegero. Parfumérem této série je Jakub F. Hiermann. Na hlavní osu parfémů navazuje také kolekce interiérových vůní vtělená do vonných tyčinek s názvem Bon Voyage. Za jejich vznikem stála touha parafrázovat romantické příběhy z cest českých umělců kolem světa. Na doplnění souboru vonných tyčinek vznikly postupně umělecké objekty k jejich umístění v interiéru.
Značka Pigmentarium se silně identifikuje uměleckými a řemeslnými kolaboracemi, jež zasahují do sochařství, fotografie, baletu, krátkých experimentálních filmů, módy i poezie a designového porcelánu. Během prvních čtyř let pronikla na trhy od Islandu po Blízký východ a od roku 2021 je etablována také v Paříži.